Bij Dutch Lions Community was er al sprake van en eerder hier ook al om een Joint OP te houden. Vandaag is er bij zowel DLC als TDNL een topic aangemaakt om te kijken of een Joint OP mogelijk is.
Wat het precies in gaat houden, waar en hoe is nog even de vraag. Net als wanneer. In elk geval zijn de lijntjes uitgeworpen. Crabz van DLC is vandaag even te gast geweest op ons Teamspeak kanaal om het een en ander even te overleggen. Hij zal dit bij DLC in de groep gooien. PingWing zal het aanspreekpunt voor Tangodown zijn.
Meer informatie zal later volgen.
Ah Batavian Tactical en bijhorende Skyline zal niet bekend zijn bij hem. Hoe kom ik met hem in contact?
Het initiatief komt van LowTac
In zoverre het er naar uit ziet beginnen we a.s. woensdag om 20:00 met een meeting. De doel is om iets halverwege maart een coop te organiseren. Als je denkt dat Batavian Tactical kan bijdragen bij deze Nederlandstalige coop (vanuit gaande dat iedereen binnen BT Nederlandstalig is.

)
Batavian Skyline leden zijn van over de hele wereld. Echter zou dit geen probleem moeten zijn, aangezien Ground-Air comms and Air-Air comms immers altijd in het engels wordt gedaan.
Juist met Skyline zou het mooi zijn om de Air Support, tijdens een Joint Op, te geven.
Eigenlijk wil ik de Support Roles zoveel mogelijk overlaten aan AI en de rol van de spelers hierin minimaliseren. Ik heb vaak genoeg tijdens ops gezien dat spelers/piloten hele secties afmaken door hun helikopter in bomen te rammen of de spelers onnodig in gevaar brengen door tailrotors in elektriciteitsleidingen te laten haken. Door het aan AI (en met name ALiVE Combat Support waar we al ruim een jaar positieve ervaring mee hebben) over te laten garandeer je bijna dat het foutloos gaat, geen misverstand is in de communicatie, niet hele secties sneuvelen omdat een speler connectie issues heeft of support kan niet gefaciliteerd worden omdat iemand geen zin meer heeft en ermee nokt (omdat ze naar bed moeten). Ik heb dit vak genoeg gezien in OPS en ook in Joint-Ops.
Overigens heb ik vanaf het begin voorop gesteld om Nederlandse clans erbij te betrekken en voertaal het te houden op Nederlands binnen deze ArmA 3 Joint-Op. Niet iedere Nederlander kan effectief in het Engels communiceren en het zal tot communicatie problemen leiden op het moment dat secties geconsolideerd worden en je EN en NL door elkaar gaat hebben. Dit gaat niet vaak goed. Dus als je een clan hebt met Nederlandstalige (of Vlaamse) leden, dan ben je van harte welkom. Als dit niet het geval is dan verleng ik de uitnodiging niet naar deze clan of community.
Dat is waar Skyline voor is. Om te voorkomen dat je van die fuckups krijgt zoals je nu beschrijft. Niet zomaar de eerste de beste kerels die even een kist pakken en hem in de lucht slingeren.
Maar oké als AI de keuze is en er geen plaats is voor internationaal volk dan is Batavian (nog) niet geschikt hier voor.

De teamspeak server heeft nu een goeiuh 512 plaatsen. Dus wij kunnen nu ook de JO hosten op TS!

Draft van de briefing is verplaatst naar dit forum.
Goed. Even kort een recap:
- Er wordt niet van te voren vastgelegd wie welke support rollen zal uitvoeren. Wel kunnen spelers hun wensen kenbaar maken, echter is dit geen garantie tot die rol.
- Over twee weken weer samenkomen het een en ander doornemen.
- De week van de Joint-Op nog 1 keer samenkomen voor de laatste puntjes.
- De server zal de hele dag ( en de dag ervoor klaar staan zodat gebruikers hun mods kunnen testen )
Verder hebben we de scenario even gespeeld, kort wat feedback:
- ShowGPS op 1 // Schijnbaar nodig.

- Push-to-Talk op het TFR kanaal uit tijdens de JO.
- Radio Frequencies voor de PRC strak zetten (was dacht ik al gefixed, maar werkt niet op 1 of andere manier)
- Kanaal 6 LR Voor oproepen
- Vehicle respawn op 10 minuten
- Littlebird erbij