Lowlands Tactical: Forum

Full Version: Persistent campaign: Vrede en Zand
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8
Vrede en Zand
Een Persistent Counter-Insurgency campaign in Reshmaan Province
[Image: mad_resh_08_4.jpg]

Aftrap: Dinsdag 21 Juli 2015 20:00
Benodigde mods:
  • @ACE3
  • @ALiVE
  • @AllInArmaTerrainPack
  • @ASDG_JR
  • @CBA_A3
  • @NLD_Units
  • @task_force_radio
  • @mad_build
  • @mad_resh
Voor PWS: https://play.withsix.com/arma-3/collecti...de-en-Zand en pws://?c=ogaZ_idUdUSqvaP5tqjP2w.

Server: games.lowtac.nl Port: 2402
Wachtwoord: VredenEnZand
TeamSpeak: ts.lowtac.nl Wachtwoord: LowTac

Omschrijving:
Vrede en Zand is een Persistent campaign die wij als Lowlands Tactical voor de Nederlandse community organiseren. Dit zal als het goed gaat circa 2 a 3 weken lopen en is onbedoeld ter voorbereiding van de Joint-Op die voor 7 Augustus op de agenda staat. Het is een Persistent Campaign op basis van ALiVE, dus alles wat je doet heeft direct merkbare gevolgen voor de volgende sessie. Dus wees zuinig met het materiaal wat je aangeboden krijgt, dit is eenmalig want stuk is stuk en valt te repareren, maar weg is echt weg.

De aftrap van deze campaign is Dinsdag om 20:00 waarna iedereen van de Nederlandse A3 clans en communities welkom zijn om mee te spelen.

Situatie:
De situatie in Reshmaan is op dit moment bijna onhoudbaar. De Sjietische rebellen die gesteund zijn door een buitenlandse staat hebben hun grip op Reshmaan, onderwerpen de burger bevolking aan hun schrikbewind en heeft de invloed van de huidige regering op de dag tot dag leven van Reshmanen geheel uit gesloten. De federale overheid van Reshmaan heeft daarom NATO gevraagd voor hulp bij de strijd tegen de rebellen voordat het te laat is, want er komen berichten binnen dat Reshmaan nu volstroomt met buitenlandse strijders en zware aan het recruiten is onder de burger bevolking. Varieerend tot het recruiteren van vrjiwilligers tot het aanwijzen van vrijwilligers.

Nederland is 1 van de landen die gereageerd heeft op het verzoek en stuurt adviseurs (wij dus) om te "adviseren" met hun rebellen probleem.


Taken:
In overeenstemming met de Federale overheid van Reshmaan is de Nederlandse staat in overeenstemming gekomen en heeft jullie de volgende taken toegekend:
  • Het terug winnen van Hearts and Minds. De burger bevolking dient ten alle tijden beschermt te worden tegen de opstandelingen. Er mogen op geen enkele manier burgers slachtoffers worden gemaakt wanneer wij gevechtshandelingen uitvoeren. Ondanks dat burgers met wapens burgers zijn zal aan de hand van hun acties moeten blijken of zij tegen ons of de rebellen strijden.
  • Het patrouilleren van gebieden, dorpen en steden Reshmaan.
  • Het praten met de lokale burger bevolking en het winnen van vertrouwen van lokale stamhoofden, politici en religieuze leiders.
  • Het uitschakelen van vijandelijke wegversperringen en stellingen.
  • Doorzoek huizen en gebouwen naar Recruitment Centra's en IED fabrieken. Blaas deze panden (vernietig ze, maak het met de grond gelijk) op wanneer je een dergelijke pand gelokaliseerd hebt.

Beschikbaremiddelen:
Als adviseurs hebben wij de volgende middelen tot onze beschikking bij het bestrijden van de vijand en het terugwinnen van Hearts & Minds van de lokale bevolking:
  • 4 x Fennek in Desert uitvoering
  • 2 x Hemmt (open)
  • 1 x MH65 combat support (transport) dmv ALiVE
  • 1 x NH90 combat support (transport) dmv ALiVE
  • 1 x AH64D combat support (CAS) dmv ALiVE
Voor onze munitie benodigdheden is er een Arsenaal op de basis waar gebruik van gemaakt kan worden.

Onthou wel: Dit is een persistent campaign. Voertuigen die je kwijt raakt raak je definitief kwijt. Dus wees zuinig met het materieel.


De Vijand:
De vijanden beschikken over voornamelijk infanterie en technicals:

Hun uitrusting bestaat uit TRG-21's, M200's, RPG32 en een kleine vloot aan Technicals. Bij roadblocks en stellingen kunnen de gebruikelijke HMG en GMG verwacht worden.
Zij zijn evenredig verspreid over Reshmaan en elk stad en dorp hebben wel 1 of 2 personen aanwezig om de burger bevolking te onderdrukken.
Verder zijn ze pas begonnen met het fabriceren van bermbommen, dus weest voorzichtig.


Regels:
Wanneer je meespeelt hou je dan SVP aan de volgende regels...
  1. Speel nooit alleen maar speel in een team als een team. Zet de frequencies van je radio op de kaart ergens zodat de anderen je kunnen bereiken met de radio.
  2. Zit je wel op jezelf of met iemand anders op de server, dan zijn er nog genoeg zaken te verkennen: vijandelijke stellingen, wegversperringen, vijanden in het veld. Vermeid ieder contact en breek dit af indien mogelijk. Noteer alles wat je ziet ALiVE Persistent Markers op de kaart en maak na een Patrouille een korte verslag vergezeld met screenshots (eventueel filmpjes) van de patrouille.
  3. Als je klaar bent, RTB en leg het materieel terug. Zorg dat alles in een goede conditie afgeleverd en beschikbaar is op de basis.
  4. In een team, wijs een leider aan en luister naar de beste man.
  5. Ga voorzichtig om met support assets, we hebben er niet veel van. En vervanging kan van een half uur tot een uur duren.
  6. Maak gebruik van ALiVE Persistent Markers, noteer alles wat je ziet en hou de omschrijving kort en bondig!


Overige informatie:
Deze campaign is opgezet op basis van de asymtric opcom van ALiVE, meer informatie kan je vinden op deze wiki-pagina: http://alivemod.com/wiki/index.php/Insurgency

LT heeft in het verleden "Gebroken Lans" gehouden, ook een persistent campaign vergelijkbaar met deze (Vrede en Zand). Hiervoor is een lenghty introductie video gemaakt, lenghty, maar dit geeft wel aan welke middelen er allemaal zijn, wat de bedoeling is en hoe de mechanics in elkaar steken.




Verder zijn deze twee topics nog relevant voor de vorige campaign. Zit ook wat informatie in wat misschien relevant voor deze kan zijn.
http://forums.lowtac.nl/showthread.php?tid=295
http://forums.lowtac.nl/showthread.php?tid=306


Als er nog vragen zijn: dan hoor ik het graag!
Ik wil deze post vanavond of morgen bij TDNL en DLC bij hun op de fora posten. Ziet iemand iets wat niet klopt of misschien beter kan, laat het me dan SVP weten. Smile
De eerste tests gisteravond zijn redelijk goed gelopen, wel een paar foutjes gevonden en verbeterpunten, maar deze zal ik voor de start a.s. dinsdag fixen. Smile
Betrokken clans/communities so far:

Lowlans Tactical: http://forums.lowtac.nl/showthread.php?tid=413
Tangodown: http://www.tangodown.nl/forum/thread-6744.html
Dutch Lions Community: http://dutchlionscommunity.nl/forum/view...?f=9&t=231

Zal ik de 11AMBs nog vragen? Smile
Aye.
Laatste versie geupload met een paar kleine verbeteringen. Ik ben er klaar voor! Smile
FF een screenshot dump..

ArmA 2 speler die hun gear openen in ArmA 3
[Image: 2015-07-21_00001.jpg]


De teletubbies aan het uitleggen hoe ze met civies om moeten gaan.
[Image: 2015-07-21_00002.jpg]
[Image: 2015-07-21_00003.jpg]


Compound met de vermoedelijke IED factory...
[Image: 2015-07-21_00005.jpg]


Outlaw28 en zijn timed charge...
[Image: 2015-07-21_00007.jpg]


FF parkeren bij Bisjiamiam voordat we de stad in trekken.
[Image: 2015-07-21_00008.jpg]


Een verdacht persoon wordt ondervraagd...
[Image: 2015-07-21_00009.jpg]


Stomme civie die overreden wil worden..
[Image: 2015-07-21_00010.jpg]


Outlaw die op Grasmat en Luigi aan het wachten zijn..
[Image: 2015-07-21_00011.jpg]


BCR
[Image: 2015-07-21_00014.jpg]
Outlaw28 en zijn timed charge...

Cool guys don't look at explosions..


Even een korte debrief:

De eerste sessie (omstreeks tussen 8:00 en 10:30 in-game) begon met een uitleg over de assets tot onze beschikking en wat de bedoeling was van deze persistent campaign. De verschillen tussen ArmA 2 en ArmA 3 werden per abuis op een zeer pijnlijke manier duidelijk gemaakt toen een oud-arma2 speler zijn gear opende in ArmA 3. Dit gaf op zich iedereen die nog niet de mods in orde had de tijd om dit wel te fixen waarna wij met z'n allen de cursus toer hervatten.

Onze eerste bezoek was bij een eerder aangegeven IED fabriek. Alpha hield overwatch, Bravo ging de compound in om het te zuiveren. Zo gezegd zo gedaan! Satchel in het pand en met een grote stofwolk is een IED fabriek ten einde gebracht.

De tweede locatie was de stad Baijah waar wij in twee teams de huizen langs gingen en 1 team overwatch bleef leveren vanuit de minaret. Dit monde uit in een vuurgevecht tussen ons en een kleine tal van insurgents. Deze aanval hebben wij overleefd en het gevecht gewonnen door pure vuurkracht en coördinatie! Na het vuurgevecht hadden wij geen contact meer met Charlie waarna wij erop uit zijn gegaan om ze te localiseren. Het was wel duidelijk dat er 1 gewond was op het balkon. Later bleken ze door ArmA-Physics! door de vloer heen geglitched te zijn.

Na deze locatie gezuiverd te hebben zijn wij gehergroepeerd vlak voor Jalilah waar wij al gauw in contact kwamen en al hel gauw zicht kregen op onze tweede IED Fabriek. Deze hebben we verder zonder enige weerstand opgedoekt. Achteraf bleek de explosie zo heftig te zijn geweest dat Charlie die in een nabij gelegen huis zaten omver werden geblazen. Na wat liefde van de CLS zijn ze weer op de been geholpenen.

Na deze rustige periode besloten wij om Sector C in te gaan en de confrontatie aan te gaan met de rebellen die en bolwerk hadden opgezet. En een confrontatie kregen we. Vele doden en gewonden en een lange vuurgevecht die voor arma tamelijk lang duurde (tussen de 15 en 30 minuten). Ik kan niet zeggen wat er gebeurd is, want ik was al vrij gauw KO. Na afloop is iedereen in de voertuigen gestapt en toen RTB gegaan op volle vaart.

Wat is er bereikt:
[Image: Q85zqhE.png]
Er zijn twee IED factories opgeblazen en twee steden zijn gezuiverd.
Er is nog vijandelijke activiteit in het gebied.


Wat staat ons nog te doen?
Voor de volgende sessies zie ik graag het volgende gebeuren:


1) Er zijn nog clusters huizen waar wij nog niet geweest zijn en er zijn vanuit een huis schoten gelost op ons toen wij als convoy er door heen reden (zie marker: 1 x Pax) Deze moeten nog even nagelopen worden.

2) Er zijn twee dorpen in Sector A die geheen genegeerd zijn: Futun en Efsane. 
[Image: o4pjgWN.png]

Ik zie graag dat deze gepatrouilleerd worden om zeker te zijn dat er geen funky dingen zijn.

3) In Sector C blokkeert dit Bolwerk onze weg richting het zuiden.
[Image: 0haqr1u.png]
Na de bovenste twee taken is het de taak aan ons om deze te zuiveren zodat wij ongehinderd onze patrouilles in Sector C kunnen vervatten.

Tot slot
Bedankt aan iedereen die meegespeeld heeft met deze aftrap van deze persistent campaign. Graag zie ik jullie allen morgen terug om Reshmaan van alle narigheid te zuiveren! Smile
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8