Spelers
Opdracht:
Doorzoek de AO naar vijandelijke kampen en stellingen en vernietig materieel die je daar mag vinden.
Uitvoering
LT is na een korte briefing om 6:40 (lokale tijd) vertrokken van de basis en is toen naar de noordwestelijke hoek van de AO gegaan. Hier werd IRCghost, de UAV operator achter gelaten waarna de rest van de sectie naar het zuiden trok op zoek naar stellingen.
Al snel was een stelling gesignaleerd. De sectie trok met een rechts omtrekkende beweging erom heen voor een betere vuur positie en IRCghost bleef informatie geven of alles wat hij kon zien.
De stelling overnemen ging niet soepel, maar het ging wel goed. Er werd door de sectie veel gemanoeuvreerd tussen posities gebruik maken van de heuvelrug voor dekking tijdens het vuren en dekkingsvuur tijdens het manoeuvreren. Casualty rate was relatief laag voor de grootte van de sectie en het aantal vijanden in en rond de stelling.
Toen eenmaal de stelling gezuiverd was bleek het om een opslag te gaan. Explosieven werden geplaatst en er werd een berg uitgekozen om te zoeken naar technicals die in het gebied rond reden en eventuele andere posities.
Echter bleek deze berg ook een goed verborgen stelling te hebben, na eerst lang observeren, voorbereiden en plannen werd de aanval ingezet. Echter door allerlei omstandigheden monde dit uit in een zeer lang vuurgevecht tussen de RVF en LT. Toen de stelling eenmaal ingenomen was werd door RVF de tegen aanval ingezet, iets wat leide tot voornamelijk onderbroken moment van rust.
Overigens was dit ook voor het eerst het punt waar wij als LT een tekort aan munitie begonnen te krijgen. We hadden toen twee stellingen ingenomen, genoeg slachtoffers gemaakt en waren toen al bijna door onze munitie heen.
IRCGhost had in de tussentijd een derde kampement gevonden waar wij naar toe gingen. Hebben wij halt gehouden voor een herbevoorrading (onder leiding van IRCghost).
Deze derde stelling was ten zuiden van 1 van de dorpen, voorzien van genoeg personeel en dreigingen. Vanaf een heuveltop zijn als eerste de meeste dreigingen uitgenomen alvorens besloten werd om de stelling in te nemen. Extra support assets waren ingeroepen ter ondersteuning van deze ondernemen.
Dit was overigens ook meteen het meeste hektische van momenten. Er waren vuurgevechten tussen andere BLUFOR elementen en RVF waar wij niks van af wisten en wel hoorden. Dit was de meeste bizarre moment van alles, maar LT was de kleine lichtpuntje van orde in deze chaos.
Door de duur van dit scenario werd besloten om de scenario af te sluiten en te RTBen. Echter deze helicopter rit werd uitgesteld omdat er iemand down ging. Deze is opgelapt waarna we weer naar huis konden gaan ( na het ophalen van IRCghost, die was ergens op een berg dood aan het bloeden ).
Ter afsluting
Dit was echt een vette scenario! Er is leuk gespeeld. Er is goed gespeeld! Veel manourvres, formaties gingen goed, veel vuur actie, veel gebruik van extra assets zoals UAVs, Artillery, CAS en High Command. De AI was ruim aanwezig en de uitdagingen waren groot.
Dit was een mooie scenario en een mooie avond.
10/10: would play again
Kill-stats: http://arma3.swec.se/game/data/6037497
- Sacha (GC)
- Archu (VTL)
- Donderdruif
- IRCghost
- Clavus
- Smootch
- Obee_Loc (Spiritueel)
Opdracht:
Doorzoek de AO naar vijandelijke kampen en stellingen en vernietig materieel die je daar mag vinden.
Uitvoering
LT is na een korte briefing om 6:40 (lokale tijd) vertrokken van de basis en is toen naar de noordwestelijke hoek van de AO gegaan. Hier werd IRCghost, de UAV operator achter gelaten waarna de rest van de sectie naar het zuiden trok op zoek naar stellingen.
Al snel was een stelling gesignaleerd. De sectie trok met een rechts omtrekkende beweging erom heen voor een betere vuur positie en IRCghost bleef informatie geven of alles wat hij kon zien.
De stelling overnemen ging niet soepel, maar het ging wel goed. Er werd door de sectie veel gemanoeuvreerd tussen posities gebruik maken van de heuvelrug voor dekking tijdens het vuren en dekkingsvuur tijdens het manoeuvreren. Casualty rate was relatief laag voor de grootte van de sectie en het aantal vijanden in en rond de stelling.
Toen eenmaal de stelling gezuiverd was bleek het om een opslag te gaan. Explosieven werden geplaatst en er werd een berg uitgekozen om te zoeken naar technicals die in het gebied rond reden en eventuele andere posities.
Echter bleek deze berg ook een goed verborgen stelling te hebben, na eerst lang observeren, voorbereiden en plannen werd de aanval ingezet. Echter door allerlei omstandigheden monde dit uit in een zeer lang vuurgevecht tussen de RVF en LT. Toen de stelling eenmaal ingenomen was werd door RVF de tegen aanval ingezet, iets wat leide tot voornamelijk onderbroken moment van rust.
Overigens was dit ook voor het eerst het punt waar wij als LT een tekort aan munitie begonnen te krijgen. We hadden toen twee stellingen ingenomen, genoeg slachtoffers gemaakt en waren toen al bijna door onze munitie heen.
IRCGhost had in de tussentijd een derde kampement gevonden waar wij naar toe gingen. Hebben wij halt gehouden voor een herbevoorrading (onder leiding van IRCghost).
Deze derde stelling was ten zuiden van 1 van de dorpen, voorzien van genoeg personeel en dreigingen. Vanaf een heuveltop zijn als eerste de meeste dreigingen uitgenomen alvorens besloten werd om de stelling in te nemen. Extra support assets waren ingeroepen ter ondersteuning van deze ondernemen.
Dit was overigens ook meteen het meeste hektische van momenten. Er waren vuurgevechten tussen andere BLUFOR elementen en RVF waar wij niks van af wisten en wel hoorden. Dit was de meeste bizarre moment van alles, maar LT was de kleine lichtpuntje van orde in deze chaos.
Door de duur van dit scenario werd besloten om de scenario af te sluiten en te RTBen. Echter deze helicopter rit werd uitgesteld omdat er iemand down ging. Deze is opgelapt waarna we weer naar huis konden gaan ( na het ophalen van IRCghost, die was ergens op een berg dood aan het bloeden ).
Ter afsluting
Dit was echt een vette scenario! Er is leuk gespeeld. Er is goed gespeeld! Veel manourvres, formaties gingen goed, veel vuur actie, veel gebruik van extra assets zoals UAVs, Artillery, CAS en High Command. De AI was ruim aanwezig en de uitdagingen waren groot.
Dit was een mooie scenario en een mooie avond.
10/10: would play again
Kill-stats: http://arma3.swec.se/game/data/6037497