OP Gebroken Vlinder
Oporder: http://lowtac.nl/showthread.php?tid=208
Missie:
De missie was op voorhand zeer duidelijk. Onze hoofddoelen waren lang van tevoren bekend. Het feit dat bij iedere Arma-speler Chernarus bekend terrein is, zal ook mee spelen. Het komt er in feite op neer dat CDF (in feite AAF) troepen in Chernarus gelegerd zouden zijn. Wij moesten enkele cruciale doelen uitschakelen en bepaalde zones zuiveren. CDF zou tevens ook een aantal voertuigen bezitten. De complete omschrijving vind men in de oporder.
Uitvoering:
Van tevoren werd er een briefing gehouden voor de sectieleiders. We hadden een goeie opkomst en hadden 4 volle secties. Daarnaast nog HQ en enkele piloten. Na een volledige briefing voor de manschappen zijn we in kolonne over de weg verplaatst naar het westen. Na bij de RV aangekomen te zijn, hebben we de voertuigen verstopt en zijn we richting Green Mountain getrokken. Nadat andere secties de omliggende kazematten gezuiverd had, heeft Alpha de eer gehad om met steun van een rookgordijn het compound van Green Mountain te zuiveren. Dat ging heel soepel. CQB training werpt zijn vruchten af! In het compound troffen we meerdere, verwachtte, munitiekisten aan. Na deze te hebben vernield zijn we richting het zuiden getrokken. Daar zijn we bij enkele bosschages in een flinke knokpartij geraakt met den vijand. Samen met Bravo zuiverde Alpha Drohzino.
Na dat gedaan te hebben keerden we terug in diezelfde bosschages om samen met twee andere secties de Noord-Oost kan van Zelenogorsk aan te vallen. Een IFV werd daar door een knap schot vernield. Alpha maakte een omtrekkende beweging via het Noorden om aan de Noord-West zijde te geraken. Daar hadden we nauwelijks tegenstand meer. Echter aan de zuidelijke rand van de stad was wel weer behoorlijk wat tegenstand. Dat werd keurig opgelost door een andere sectie, nadat een tank pas disabled was na 8 direct hits. Door een omtrekkende beweging door het bos zijn we aangekomen bij het transformatorcompound. Daarna was het endex
Alpha:
Ik vond het mijn team Alpha erg goed doen. Het was veruit niet onze beste avond, maar de discipline zat er goed in. Het clearen van de compounds ging goed. De formaties echter waren zeer chaotisch. Echter met 3 secties door een klein bosje in linie lopen, is verwarrend en ik wijt het dan ook aan een verwarrende situatie. We hadden immers plusminus 32 man meer als normaal.
Goede punten:
-Opkomst was erg goed (precieze aantallen weet ik niet).
-Goede samenwerking tussen verschillende groepen.
-Organisatie
-Duidelijk contactreports
-Secties waren vrij betere opties te suggereren.
-Luchtsteun
-Heel tof om onderdeel te zijn in een groter slagveld als gewoonlijk
-Heldere briefing
-Heldere opdrachten
-Goede individuele battle drills.
Minder goede punten:
-Formaties waren zeer chaotisch
-Romeo en Echo meerdere malen voor langere tijd onbereikbaar
-Briefing was te lang en gedetailleerd voor de gewone soldaten.
-Lang moeten rijden, wat je een half uur kost en onze piloot de hele avond werkeloos heeft laten staan
-Soms te veel secties op een kluitje
-AAF units lijken te veel op NLD_Units (zelfde uniform, andere texture.. Duh..)
-Te veel stilte en momenten om te wachten op nader order
-Andere secties die niet goed clearen (2 secties liepen strak langs(lees: <10 meter) een vuurteam vijanden) in het bos
-stiltes bij sommige GC's, met name Bravo
-Het niet in de gaten houden of iedereen compleet is. We vonden ene Ronald, die rustig dood lag te bloeden, nadat zijn sectie al lang en breed vertrokken was.
-Luchtsteun? Weet niet precies wat er gebeurde, maar die lag soms meer op de grond.
Neem het vooral niet te zwaar (met name andere DLC en TDNL niet). LowTac is nu eenmaal kritisch. Ook naar zichzelf. Sommige punten zijn specifiek voor ons en sommige voor iedereen. Kern is zelfontwikkeling. Kijken wat we moeten verbeteren om de volgende keer een nog betere prestatie af te leggen. Sommige van de minder goede punten lag aan de grootte van de missie. Velen zijn dit simpelweg niet gewend en dat maakte het chaotisch. Had dat anders gekund? Ik kan het me moeilijk voorstellen!
Tot slot:
Tot slot wil ik graag iedereen bedanken die heeft meegespeeld, maar met name degene die er moeite in hebben gestoken. Alle drie clans en communities hebben regelmatig de koppen bijeen gestoken om alle communicatie en andere zaken zo spoedig mogelijk te verhelpen. Sacha voor het maken van de missie en het snelle fixen, na een dodelijke update van BIS.
Het lijkt mij overigens goed dat men hierna nog één keer de koppen bijeen steekt, om ervaringen, tips, media (zodat we een grote bunch aan screenshots en video's krijgen. Misschien kunnen we zelfs 1 grote video maken, van alle kanten bij elkaar!)
Tevens kunnen we eens kijken wat we in het vervolg doen.
Ik vergeet weer veel dingen, maar het zal wel.
Screenshots en video's hieronder!