Goed, persistent campaign poging #1.
Voorwoord
Dit is iets wat ik al een poos wil doen en waar ik al maanden naar uit kijk: een persistent campaign in ALiVE die mij doet denken aan de MSO sessies die wij hadden in ArmA 2.
Sinds een jaar zit persistency in ALiVE en sinds (inmiddels) eergisteren stelt ALiVE missie makers in staat om counter-insurgencies aan te gaan dmv de asymmetric AI commander.
Daarbij moet ik zeggen dat dit voor mij nieuw gebied is:
Kortom: many unknowns.
Om dit op termijn goed te krijgen zullen we fouten maken, ervan leren, iets beters vinden, uitzoeken en verder gaan totdat het botweg perfect is.
Situatie
Takistan ligt er vredig bij, echter zijn externe elementen binnen gedrongen om ons het land uit te trappen en zijn daar de lokale burger bevolking aan het recruiteren voor trainingen, aanslagen, IEDs.
Eigenlijk het standaard verhaal een beetje.
Opdracht
Het is aan ons om
Takistan
Dit is takistan:
Wij zijn op onze FOBjes (blauw)
Licht groen/geel daar is vijandelijk activiteit
De markers die je ziet zijn persistent markers (die gaan al 4 korte sessies mee)! Hier heb ik notities gemaakt van hetgeen wat ik gezien heb en wat ik uitgeschakeld heb. Naast mooie gele vakjes laat dit goed onze voortgang zien.
Deze vorm van intel heb ik er in gezet omdat dit voor ons allemaal nieuw is en we een beetje weten waar we op moeten mikken en ervaring mee op kunnen doen. Bij de volgende campaign gaat dit uit!
Het heeft de volgende faciliteiten:
Hier wonen wij aankomende paar maanden:
Dit is onze Arsenal met 3 tentjes zodat wij lokaal kunnen respawnen:
Wij hebben 4 Fenneks en twee trucks. Deze staan daar waar je ze voor het laatst achterliet. Stop je midden in het veld met je fennek naast je en je saved and exit, dan begin je daar weer zodra de scenario weer opstart.
Als het stuk gaat, dan is ie voor goed stuk en weg...
Hoewel er nog wel andere manieren zijn om aan nieuw materieel te komen.
Voortgang
Ik heb al wat gedaan om te kijken of en hoe alles werkt.
In zoverre ben ik er tevreden mee.
Echter...
Er zijn nog wel wat bugs... Maar hier komen we wel uit.
Instructies
Dit is een persistent campaign. Realiseer je daarmee dat alles wat je doet gevolgen heeft. Schiet een burger neer en op een dag krijg je suicide bombers achter je aan. Rij in een IED en je bent dood en wij zijn een voertuig kwijt. Denk na bij wat je doet.
Ik zal a.s. dinsdag de eerste sessie inplannen en de basics doornemen.
Wil je in de toekomst zelf iets opstarten en spelen, sluit na het spelen als admin iig de server af met de "Exit and Save Server (admin)" optie. Anders raak je alles wat je gedaan (en verloren hebt) kwijt.
Er zijn met deze gamemodes wel wat extra opties erbij gekomen als je een burger benadert (en er zijn er max 200 van in 1 gebied, dus genoeg te doen!) Als je een burger benadert kan je ze doorzoeken (als ze zich verdacht gedragen), arresteren (als ie wapens en shit bij zich heeft) en als het iemand met een belangrijke functie heeft dan krijg je de optie "Talk to".
Let hier op en gebruik je gezond verstand.
Mods
https://play.withsix.com/arma-3/collecti...roken-Lans
pws://?c=mdZY1xN0yUOlpxdM_VMo4w
Voorwoord
Dit is iets wat ik al een poos wil doen en waar ik al maanden naar uit kijk: een persistent campaign in ALiVE die mij doet denken aan de MSO sessies die wij hadden in ArmA 2.
Sinds een jaar zit persistency in ALiVE en sinds (inmiddels) eergisteren stelt ALiVE missie makers in staat om counter-insurgencies aan te gaan dmv de asymmetric AI commander.
Daarbij moet ik zeggen dat dit voor mij nieuw gebied is:
- Het draaien van persistent campaigns
- Werken met Vanilla arma in afwezigheid van AGM
- Werken met dit aspect van ALiVE
- Counter Insurgency in het algemeen
Kortom: many unknowns.
Om dit op termijn goed te krijgen zullen we fouten maken, ervan leren, iets beters vinden, uitzoeken en verder gaan totdat het botweg perfect is.
Situatie
Takistan ligt er vredig bij, echter zijn externe elementen binnen gedrongen om ons het land uit te trappen en zijn daar de lokale burger bevolking aan het recruiteren voor trainingen, aanslagen, IEDs.
Eigenlijk het standaard verhaal een beetje.
Opdracht
Het is aan ons om
- geregeld te patrouilleren
- hearts and minds te winnen bij de lokale inboorlingen (dus civies IN DA FACE neer maaien helpt niet echt bepaald daarmee)
- in gesprek gaan met belangrijke burgers zoals reli leiders en dorpshoofden
- Verdachte personen doorzoeken en arresteren.
Takistan
Dit is takistan:
Wij zijn op onze FOBjes (blauw)
Licht groen/geel daar is vijandelijk activiteit
De markers die je ziet zijn persistent markers (die gaan al 4 korte sessies mee)! Hier heb ik notities gemaakt van hetgeen wat ik gezien heb en wat ik uitgeschakeld heb. Naast mooie gele vakjes laat dit goed onze voortgang zien.
Deze vorm van intel heb ik er in gezet omdat dit voor ons allemaal nieuw is en we een beetje weten waar we op moeten mikken en ervaring mee op kunnen doen. Bij de volgende campaign gaat dit uit!
Het heeft de volgende faciliteiten:
Hier wonen wij aankomende paar maanden:
Dit is onze Arsenal met 3 tentjes zodat wij lokaal kunnen respawnen:
Wij hebben 4 Fenneks en twee trucks. Deze staan daar waar je ze voor het laatst achterliet. Stop je midden in het veld met je fennek naast je en je saved and exit, dan begin je daar weer zodra de scenario weer opstart.
Als het stuk gaat, dan is ie voor goed stuk en weg...
Hoewel er nog wel andere manieren zijn om aan nieuw materieel te komen.
Voortgang
Ik heb al wat gedaan om te kijken of en hoe alles werkt.
In zoverre ben ik er tevreden mee.
Echter...
Er zijn nog wel wat bugs... Maar hier komen we wel uit.
Instructies
Dit is een persistent campaign. Realiseer je daarmee dat alles wat je doet gevolgen heeft. Schiet een burger neer en op een dag krijg je suicide bombers achter je aan. Rij in een IED en je bent dood en wij zijn een voertuig kwijt. Denk na bij wat je doet.
Ik zal a.s. dinsdag de eerste sessie inplannen en de basics doornemen.
Wil je in de toekomst zelf iets opstarten en spelen, sluit na het spelen als admin iig de server af met de "Exit and Save Server (admin)" optie. Anders raak je alles wat je gedaan (en verloren hebt) kwijt.
Er zijn met deze gamemodes wel wat extra opties erbij gekomen als je een burger benadert (en er zijn er max 200 van in 1 gebied, dus genoeg te doen!) Als je een burger benadert kan je ze doorzoeken (als ze zich verdacht gedragen), arresteren (als ie wapens en shit bij zich heeft) en als het iemand met een belangrijke functie heeft dan krijg je de optie "Talk to".
Let hier op en gebruik je gezond verstand.
Mods
https://play.withsix.com/arma-3/collecti...roken-Lans
pws://?c=mdZY1xN0yUOlpxdM_VMo4w